Barseltrening

I helgen var Natalie på kurs og denne gangen var temaet «Trening under og etter svangerskap». Kurset ble holdt av en kjempe dyktig dame, Charlotte som til daglig jobber som fysioterapeut og osteopat ved Helseklinikken i Oslo.
Trening under graviditet og etter fødsel har mange fordeler. Riktig trening bidrar til å styrke bekkenbunn og magemuskler, gir økt energi, det kan lindre stress, gir bedre søvn og reduserer risikoen for fødselsdepresjon.
Kvinnekroppen er et fantastisk maskineri, den trekker seg sammen etter fødselen og veldig mye skjer av seg selv de første ukene. Den første tiden vil det være mer enn nok å gå små trilleturer og etterhvert som kroppen kjenner seg klar så bør en fokusere på øvelser som styrker de musklene som har lidd mest under svangerskap. Dvs bekkenbunn og kjernemuskulatur. Deretter muskler i rygg, bein og armer.
Vi ønsker å sette i gang med barseltrening hos oss!
Vår barseltrening har fokus på å styrke mors kropp etter svangerskap og fødsel, samtidig som vi lar babyen bli en naturlig del av treningen.
Barseltreningen vår legger vekt på trygg opptrening der du skal få god kontroll på bekkenbunn og dyp kjernemuskulatur før vi går videre med tøffere styrketrening. Steg for steg bygger vi kroppen opp til å tåle mer belastning og ikke minst unngå plager senere.
Om dette er noe som du kunne tenke deg å bli med på så send oss gjerne en e-post til post@maloytrening.no 🙂