fbpx
  • Timebeskrivelser

  • Timebeskrivelser

Det er morsommere å trene sammen med andre!

Gruppetimer er for deg som trives best sammen med andre. Her får man trent med motiverende instruktører og til inspirerende musikk. Les timebeskrivelsene våre nedenfor så ser du hvilke timer som passer for deg!

Step-Core

Topp kondisjonstrening på stepkasser i første halvdel av timen. 

Deretter styrketrening uten vekter med fokus på kjernemuskulatur.

Varighet: 60 min.

Puls u/hopp

Kondisjonstrening med enkle steg uten hopp, med innslag av styrke og balanseøvelser.

Musikken er variert, og skal gi deg både energi og motivasjon.

Varighet: 45 min.

Sykkel 60

I denne timen får du tilrettelagt en variert løype og musikken motiverer deg.

God kondisjonstrening med god veiledning.

Varighet: 60 min.

Yoga

Dynamisk yogapraksis med fokus på styrke og fleksibilitet.

Løfter energien og gir en følelse av letthet og klarhet i kropp og sinn.

Varighet: 60 min.

Soma move

Soma move er en helhetlig treningsform som er atletisk og sterk, men samtidig myk.

Man jobber med kroppen som eneste verktøy og timen foregår barbent på yogamatte.

På timen går man gjennom en uavbrutt serie med bevegelsesmønstre, som utfordrer både bevegelighet, stabilitet, balanse og styrke.

Flyt og kraft er sterke nøkkelord på timen, og fokuset er å arbeide med hele kroppen som en enhet.

Varighet: 45 min.

Rolig Yoga

En veldig rolig yogatime som er tilpasset kreftrammede, men timen er også åpen for andre.

Varighet: 45 min.

Bootcamp i rigg

Bootcamp er timen for deg som liker deg i styrkerommet, men som vil ha litt høyere intensitet og en ny utfordring.

Timen er lagt opp i riggen i styrkerommet, og øvelsene vil gjøres innenfor sonen rundt.

Det er lagt opp øvelser med ytre vekt, og du bør være kjent med litt utstyr fra tidligere.

Varighet: 45 min.

Morgenspinn

Er du morgenfugl?

Med morgenspinn får du en super start på dagen men en intervallbasert sykkeltime.

Varighet: 60 min.

Sykkel-intervall

Kondisjonstrening på sykkel med systematiske arbeids- og hvileperioder.

Intervalltrening gir rask og god effekt.

Varighet: 50 min.

Styrke-intervall

Intervallbasert styrketrening der vi jobber både med og uten utstyr.

Her får du jobbet med både styrke og kondisjon.

Varighet: 50 min.

Tabata

Tabata er intervalltrening med korte intervaller ( 20 sek. jobb og 10 sek. pause).

Enkle basisøvelser både med og uten ytre vekt som utfordrer både kondisjon og styrke.

Dette er timen for deg som liker utfordringer.

Varighet: 60 min.

Turnus

Innholdet i denne timen vil variere fra uke til uke. Vi har annenhver fredag time i sal og på sykkel.

Følg med på oppslag i resepsjonen og på vår webside/facebookside.

Varighet: 45-60 min.

Basisball® for godt voksne

I Basisball® for godt voksne fokuserer vi på funksjonell styrke, balanse, stabilitet og mobilitet. Disse kvalitetene vil påvirke funksjonsevnen. Øvelser og overganger er nøye gjennomtenkt og satt i system.

Å trene regelmessig Godt voksen Basisball® vil være med på å bremse det aldersrelaterte muskelsvinnet, samt redusere risikoen for aldersrelaterte sykdommer og fallrisiko. I denne timen jobber vi med individuell tilpasning av øvelser, og vi trener sammen i gruppe uavhengig av nivå eller utfordring.

Helse i hver økt! Vekt på bevisstgjøring, kontroll og teknikk i alle bevegelser.

Varighet: 45 min.

Felles trening i apparat for godt voksne

Vil du trene sammen med andre?
På dette timen har vi instruktør tilgjengelig som vil veilede deg gjennom en fullgod treningsøkt for hele kroppen i våre magasinapparat.

Likte du hur-timen vi hadde tidligere? Da er dette et veldig godt alternativ for deg.

Varighet: 60 min.

Styrke med stang

Styrketrening i sal med vekter hvor belastningen reguleres etter behov og din fysiske form.

Trening i gruppe med god veiledning og til fengende musikk.

Varighet: 60 min.

Stor ball

Stor ball er en rolig men effektiv time der vi jobber med hele kroppen.

Vi har fokus på styrke og stabilitet i mage og rygg.

Varighet: 45 min.

Gladmix

Dette er en treningstime med fengende musikk og kjekke trinnkombinasjoner.

Gøy kondisjonstrening der du får danset deg i form.

Avsluttes med styrketrening for mage og rygg.

Varighet: 60 min.

Vil du prøve en ny time så husk å møte opp 5 min. før timen begynner, så du kan få litt informasjon om hvordan timen er lagt opp.